Wednesday, May 9, 2007

Mashup folytatás
Bár az én eddigi munkám nem annyira üzleti, mint inkább non-profit jellegű (hiszen könyvtárral kapcsolatos) és nem is igazán web2.0 jellegű, azért megpróbáltam alkalmazni néhány dolgot a könyvből.

Két féle információszolgáltató rendszerről írtam régebben egyről amiben emberek segítenek és egy másikról, amiben számítógép szolgáltatja a kérdésekre a válaszokat. Ehhez lehetne esetleg kapcsolni egy olyan adatbázist, amiben egy oldalról (honlapról, ami úgymond a szolgáltatásunké), a felhasználók is kezelhetik, módosíthatják. Ide beírhatják a gyakran felmerülő kérdéseiket, sőt más aki tudja valaki kérdésére a választ esetleg odaírhatja (persze ehhez azért kell némi ellenőrzés, hogy az információk helyesek legyenek.) Ezen az oldalon lehetne egy linklista is, vagy egy a delicioushoz hasonló gyűjtemény, hogy az érdeklődők egymás már egy témában begyűjtött információit is megnézhessék.

A skype-os, levelezéses gépi, illetve emberi válaszadásnál is megadhatnák az információforrását (könyv, internetes adatbázisok...stb.), hogy a felhasználó/érdeklődő, ha akar még utána járhasson kérdésének, elmélyedhessen a témában.

Időnként, ami mondjuk egy könyvtár minden szolgáltatásával kapcsolatban érvényes kell, hogy legyen, piackutatást illetve igényfelmérést kell csinálni (összegyűjteni a legaktuálisabb és gyakori kérdéseket, fejlődő ágazatokat, amikhez információra lehet szükség), és ennek megfelelően frissíteni információs oldalunkat illetve adatbázisunkat.

No comments: